Berlin - Dag 5. - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Charissa Kerkwijk - WaarBenJij.nu Berlin - Dag 5. - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Charissa Kerkwijk - WaarBenJij.nu

Berlin - Dag 5.

Blijf op de hoogte en volg Charissa

09 Augustus 2015 | Duitsland, Berlijn

Berlijn – Dag 5:
Onze laatste volle en echte dag in Berlijn. Ondanks de nodige borrels, toch nog redelijk fit wakker geworden om ons klaar te maken voor deze laatste dag. We hadden gisteren een combi ticket gekocht voor Madame Tussauds en Berlin Dungeon, dus naar deze laatste gingen we vandaag. Edwin had zoals een echte ervaren citytripper al helemaal uitgezocht hoe we daar moesten komen.
We besloten om eerst op de Hackescher Markt iets te lunchen, deze straat was ons de vorige keer ook zo goed bevallen qua gezelligheid én lag op kruipafstand van Berlin Dungeon. Het was eindelijk een keer onder de 30 graden (27 om precies te zijn) en dit was echt goed te voelen en het was heerlijk even die koelte ;-)
Daarna liepen we naar de Dungeon alleen de Engelse tour startte pas om half 3 dus we hadden nog 1,5 uur over. Wir sprechen Deutsch, aber nicht so gut für ein tour, al dacht de jongen die er werkte (wéér) dat we Duitsers waren.. Maar goed, 1,5 uur over: We hadden alleen in deze buurt alle hoofdbezichtigingen al ‘gezien’ dus het kwam niet echt lekker uit, maar goed.
De tour zelf was grappig, er zat een dosis humor in én Ed werd ook een keer uitgekozen uit slachtoffer, wat hij leuk meespeelde.
Na de tour zijn we teruggegaan naar Alexanderplatz om daar op lijn 100 te stappen en deze helemaal uit te rijden naar de Zoo halte. Deze bus brengt je langs veel bekende highlights van Berlijn, waarvan we er al veel hadden gezien. De lijn 100 is een dubbeldekker en wij zaten prachtig helemaal boven en helemaal vooraan en dit gaf een schitterend uitzicht. Wel was de zon ondertussen al flink aan het branden en door het glas was dit een heerlijke sauna, dus eenmaal bij de Zoo aangekomen was die schaduw verdomd lekker. Ik wilde nog naar de wijk Charlottenburg, want hier is een hele grote paleistuin met een paleis en nog wat gebouwen dus dit hebben we gedaan. Het was alleen wel een heel stuk reizen, vooral de terugweg (we hebben zeker meer dan een half uur in de U-bahn gezeten toen, dan nog maar te zwijgen over het stuk dat we moesten lopen van de paleistuinen naar het station).
Het was het wel allemaal waard, het park en de tuinen waren prachtig en die 5 gebouwen die er stonden evenmin. Ook hebben we op de route van de tuinen naar de U-bahn nog een leuk tentje/terrasje gespot en een paar volkstuintjes. Onderweg naar de studio kon ik merken dat de korte nacht en de nodige drankjes het toch een beetje van me hadden gewonnen en aangekomen in de studio was het toch weer tijd voor een powernappie.
We besloten de avond af te sluiten waar we vanmiddag ook gelunched hadden, het was daar erg gezellig met leuke terrasjes. Bovendien had ik de vakantie nog geen wienerschnitzel op, dus dit moest ook een gebeuren ;-) Ed was heel bescheiden met een steak van 450 gram… We hadden eigenlijk nog op de planning om bij onze Mexicaanse muchacho's af te sluiten, maar we zijn na het uitbuiken en borrelen toch maar terug gegaan naar de studio want we moesten nog alles netjes achterlaten daar en de wekker zal morgen ook erg op tijd weer afgaan.

En nee, morgen nog niet naar huis, maar we gaan naar Tropical Island voor een overnachting!