Berlin - Dag 4. - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Charissa Kerkwijk - WaarBenJij.nu Berlin - Dag 4. - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Charissa Kerkwijk - WaarBenJij.nu

Berlin - Dag 4.

Blijf op de hoogte en volg Charissa

08 Augustus 2015 | Duitsland, Berlijn

Berlijn Dag 4.
Alweer de derde echte volle dag aangebroken, en het is nog steeds erg warm. Het is ondertussen alweer Zaterdag en de winkels zijn hier op Zondag dicht dus ik moest echt eens even weg om te gaan winkelen, dus ik had netjes mijn wekker gezet en om 11uur stond ik alleen op Alexanderplatz. Ik zal ondertussen al een grote local look hebben gecreëerd, want wel 2x werd ik aangesproken door toeristen die de weg niet wisten.
Ik heb besloten dat ik vanaf nu echt nooit meer klaag over de drukte van de Primark hier in Nederland, want daar is het nóg erger, met nóg meer mensen, nóg meer oppervlakte en nóg meer wachtrijen. En het was nog steeds warm ;-) Edwin belde me om kwart voor 1, die was ondertussen een beetje ongerust geworden omdat ik me had vergist en een foutje had gemaakt in mijn time management. Om 1 uur kwam ik met een klein tasje (boee) terug en besloten we naar Madame Tussauds te gaan omdat hier een Star Wars gedeelte stond voor een korte tijd en Edwin een Star Wars Noob is… En het werd nog warmer ;-) dus die airco was wel lekker.
Na 2 dagen stuntelen als beginnend citytripper hadden we wel eindelijk een tactiek bedacht om ergens snel te komen, en ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn management nog wel wat mankementen vertoont en we heel veel dingen met andere planning al eerder kunnen doen. We kwamen bijvoorbeeld nu weer langs de Brandenburger Tor, maar ach ;-)
Daarna zijn we doorgereisd naar dé Berlijnse muur met al die kunstwerken erop en weer kwamen we erachter dat we hier de vorige dag al in de buurt waren geweest… (TOERIST!).
De Berlijnse muur was wel heel mooi om te zien, hij was ook erg hoog en we hebben hem helemaal afgelopen (1360 meter). Het was namelijk gaan waaien en we hebben zelfs wat spetters gevoelt dus ideaal weer voor een wandeling.
Daarna zijn we nog een heel stuk gaan wandelen want we wisten niet meer waar we een S-Bahn of U-Bahn konden vinden. Gelukkig viel het mee voor mij, want door de hitte van de ochtend en begin van de middag, het winkelen én de vroege wekker kon ik merken dat ik wel toe was aan m’n voetjes omhoog. Bovendien gaan we vanavond naar Tresor om onze Techno Butterfly skillz te oefenen.
Na het dutje en het omkleden zijn we de avond weer traditioneel gestart bij onze Mexicaanse maat om een cocktail te drinken en daarna zijn we doorgegaan naar Tresor. Tresor is in een oude fabriek en we kunnen die oude schoorstenen die eraan vast zitten al zien vanaf het terras van de Mexicaan maar als echte locals hebben we uiteraard de U-Bahn gepakt. Zoals ik me al ingelezen had stond er al een flinke rij en hier hebben we zeker een ruim half uur gebruik van mogen maken voordat we naar binnen mochten. Ondertussen heb ik mezelf heerlijk kunnen vermaken met 2 typische Britse meisjes voor mijn neus, die al heerlijk konden voordringen en waarvan eentje kriebeltjes in haar buik kreeg van haar zelf (ze heeft wel 100 foto’s van zichzelf gemaakt en bekeken, allemaal met dezelfde tuitlipjes en oogjes dicht)
De vrouw die bepaalde of je naar binnen mocht liet ons er zo in, ze hoefde niet eens onze ID te zien zoals bij de rest, dit omdat bij Tresor de Nederlanders van harte welkom zijn ;-) (Zien we er gelukkig tóch uit als echte Dutchies). Het was toch even spannend want we zagen toch wat mensen voor ons geweigerd worden..
Het was echt een super vette locatie, beetje Maassilo maar toch wel heel veel beter, met lekkere doolhofgangen en trappetjes, allemaal in industriële sfeer. De zaal beneden was een heel donker hok eigenlijk, waar je in het begin geen hand voor ogen zag door de stroboscoop en de rook. Wel stond de muziek hier loei hard en glaszuiver. Persoonlijk vond ik de Techno hier beter dan boven. Boven was een grotere zaal aangelegd waar je op wel 3 manieren (die wij hadden opgemerkt in ieder geval ;-)) heen kon met een chill out en een grote bar. Hier was alles wel goed te overzien en hoefde je niet bang te zijn dat je ergens tegenaan liep of iets omver liep.
Omdat we de dag erna nog van alles wilde gaan doen, hebben we niet tot de zonsopgang gefeest, en zijn we ‘bijtijds’ teruggekeerd naar de studio. Geeft niet, we zijn ondertussen toch van plan om weer eens terug te keren naar Berlijn en dan echt voor de nightlife te gaan met wat meer mensen, ghehe ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charissa

Actief sinds 05 Aug. 2015
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 2822

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2015 - 11 Augustus 2015

Berlin

01 Oktober 2014 - 14 Oktober 2014

Mexico - Catalonia Tulum Beach resort *****

05 Augustus 2011 - 12 Augustus 2011

Bulgarije - Sunnybeach

Landen bezocht: